Köpvillkor Colting Coaching
Internettjänsten Colting Coaching ägs och drivs av Colting Communication AB org.nr. 556890-6464
Dessa användarvillkor (nedan “Kundvillkor”) gäller för dig som är kund (nedan “Kunden”) hos Coltingcoaching.com. Genom att kryssa i rutan “Jag har läst och godkänt användarvillkoren” när du anmäler dig till coachingen förbinder du dig att följa kundvillkoren nedan. Alla referenser till “vi” åsyftar i dessa villkor Coltingborssen.com. Med “du” och “dig” åsyftas Kunden eller kontoinnehavaren.
Dessa kundvillkor utgör parternas fullständiga reglering av alla frågor som dessa kundvillkor berör. Du uppmärksammas på att särskilda villkor kan komma att gälla för visst erbjudande. Särskilda villkor för erbjudanden gäller som tillägg till dessa villkor. Du åtar dig att löpande hålla dig uppdaterad och att följa vid var tid publicerade regler och kundvillkor.
Vår coachingtjänst levereras helt digitalt via coltingborssen.com
Coltingcoaching.com skall i skälig omfattning bistå dig vid frågor eller problem angående din prenumeration eller ditt konto. Colting Coaching kan nås via email eller telefon:
coach@coltingcoaching.se eller +46 706 918167 (Jonas Colting).
Konto hos Coltingcoaching.com
För att bli kund hos Coltingborssen.com registrerar du dig enkelt och följer instruktionerna via köp- och anmälningsformuläret. Du betalar din avgift en gång. Betalleverantören heter Stripe. Instruktionerna om betalning skickas i samma mail som din orderbekräftelse. Du ansvarar för att dina inloggningsuppgifter inte sprids.
När du är betalande medlem hos Coltingcoaching.com, vilket innebär att du har skapat en prenumeration för att ta del av bl.a. vårt bibliotek av instruktionsfilmer eller är tillfällig medlem genom en kampanjkod får du tillgång till sektioner, innehåll och funktioner som inte är tillgängliga för icke-kontoinnehavare.
Kund hos Colting Borssén Coaching
För att bli kund hos Colting Coaching måste du vara minst 18 år. Du kan vara privatperson eller företagare (vi kan ställa ut fakturor) Om du som företagare önskar bli fakturerad är du välkommen att kontakta coach@coltingcoaching.com. Du, och följaktligen alla unika kontoinnehavare försäkrar i egenskap av privatperson att tjänsten enbart kommer användas för enskilt bruk. Vidare måste du uppge korrekt namn, personnummer (eller Org.nummer), mailadress, post adress, telefonnummer. Du är skyldig att uppdatera dessa uppgifter om de vid någon tidpunkt skulle förändras. Var noga med att detta görs om du flyttar.
Colting Borssén Coaching inkluderar alltid
Träningsprogram för din målsättning
Poddcast inför varje ny träningsperiod
Vlogg inför varje ny träningsperiod
Artiklar på Colting Coaching
Instruktionsfilmer
Erbjudanden och aktiviteter inom triathlon, hälsa, träning, kost m.m.
Kampanjkoder och introduktionserbjudanden
Ett kampanjerbjudande om att använda Colting Coaching till lägre pris eller med en viss rabatt under en begränsad tid, gäller en gång per person och kan inte kombineras med andra erbjudanden.
Efter specialerbjudandets slut övergår tjänsten automatiskt i en betald prenumeration till ordinarie pris.
Specialerbjudandet gäller endast med de villkor som angivits i erbjudandet.
Kostnader och betalning
Colting Coaching är en helårstjänst som du betalar i ett stycke (mest förmånligt).
Efter du anmält dig till tjänsten ska du välja vilket erbjudande du väljer att hoppa på. Vi använder Stripes betallösning i vår shop där du handlar dina coachingperioder. Du kan också välja att bli fakturerad till ditt företag. Utebliven betalning hanteras inte som uppsägning. Vid utebliven betalning av har Colting Coaching rätt att pausa tillgången till prenumerationstjänsten. Detta gäller till dess att betalning sker på nytt.
Påminnelser och inkasso
Om du är sen med betalning kan din tjänst upphöra.
Ångerrätt
Två-veckors ångerrätt i Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59) är i enlighet med 2 kap, 3 paragrafen inte tillämplig i de fall det är fråga om biljett till konserter, idrottsevenemang eller någon annan liknande fritidsaktiviteter. Vidare gäller inte ångerrätten heller digitalt innehåll som levereras på annat sätt än på ett fysiskt medium (USB-minne, CD, DVD etc.), till exempel appar, musik och datorprogram som du streamar eller laddar ned.
Återbetalningar
Felbetalningar eller andra ärenden kring återbetalning hanteras så snabbt som möjligt. Har du betalat in för mycket eller har pengar tillgodo som du vill ha tillbaka? Då mailar du coach@coltingcoaching.com så kommer ni överens om tidsram. Oftast betalar vi in inom 14 dagar.
Betalperioder och betaldatum
Genom att bli adept hos Colting Coaching tecknar du en helårsprenumeration från Colting Communication AB. Betalning görs vid registrering av tjänsten.
Colting Coaching är en prenumerationstjänst som löper 10.5 (Ironman Kalmar) alt. 8.5 månader (Ironman 70.3) och tjänsten förskottsbetalas.
Flytta din påbörjade coaching till ett annat år! Om något skulle hända under träningsprocessen som innebär att du måste flytta din Ironman- eller 70.3-start så kommer vi att följa samma policy som Ironman har och erbjuda dig att flytta hela ditt coachingår på framtiden, utan extra kostnad.
Om du väljer att avsluta prenumerationen under förskottsperioden kommer beloppet för den resterande tiden, eller för eventuella kvarvarande krediter, ej att återbetalas.
Om du väljer att avsluta prenumerationen under förskottsperioden kommer beloppet för den resterande tiden, eller för eventuella kvarvarande krediter, ej att ges tillgodo/skjutas upp till nästkommande coachingsäsong, utan giltigt skäl.
Giltiga skäl:
Giltiga skäl omfattar skada, sjukdom eller annan oförutseddbar händelse som med läkarintyg kan styrka att fortsatt coachingdeltagande eller tävlande i någon mån, ej är möjligt under hela kvarvarande betald träningsperiod. Oberoende skäl skall coachingdeltagaren vid avslutad prenumeration, heller inte redan fått ta del av alla träningsprogram som omfattar helårsperioden.
Uppskjutning:
Uppskjutning kan endast ske till nästkommande coachingsäsong och kan endast ske vid ett tillfälle. När mer än 6 månader (Helår Kalmar) resp. 5 månader (Helår 70.3), av helårsprenumerationen är förbrukad anses uppskjutningsmöjligheten vara förbi.
Det är inte möjligt att överföra en prenumeration till en annan person. Om uppskjutningen sker till nästkommande coachingsäsong som eventuellt omfattas av ett högre pris, får prenumeranten betala mellanskillnaden. Om uppskjutningen sker till nästkommande coachingsäsong som eventuellt omfattas av ett lägre pris, får prenumeranten inte tillbaka mellanskillnaden.
Upphovsrätt och spridning
Användning av träningsprogrammen, bilderna, texterna, filmerna, poddarna online eller i utskriven form för personligt bruk är tillåtet. All användning i utbildningssituationer som tex grupp- och klassundervisning eller i övriga kommersiella sammanhang är ej tillåtet.
Du får använda träningsprogrammen fritt för personligt bruk men ej i kommersiella sammanhang eller i trycksaker utan vårt tillstånd. Du får alltså INTE återge våra träningsprogram på din egen webbplats men däremot får du gärna länka till coltingborssen.com
Allt material på inom ramen för Colting Coaching ska behandlas som personlig för dig som är registrerad kund hos oss.
Särskilda villkor vid köp av fysiska produkter i vår e-handel
Colting Coaching
Colting Communication AB
Org. nr 556890-6464
+46 706 918167 (Jonas Colting)
Colting Coaching ingår inte avtal med minderåriga utan målsmans godkännande. Nedan följer övriga köp- och leveransvillkor som vi tillämpar:
Returer
Colting Borssén erbjuder inte returer.
Ångerrätt
Under de första 14 dagarnas ångerrätt – från det att du mottagit din vara – har du som konsument rätt att returnera din vara enligt de villkor som finns i Distansavtalslagen – DAL. För den fullständiga lagen, se Sveriges Riksdags hemsida.
OBS: På våra klubbkläder har du ingen ångerrätt. De bär i vissa fall ditt namn och tillverkas på beställning vilket gör ingen ångerrätt finns enligt ångerrättens undantag, se Lag om distansavtal och avtal utanför affärslokal 2005:59 2:e kap § 11 punkt 3: avser en vara som har tillverkats enligt konsumentens anvisningar eller som annars har fått en tydlig personlig prägel.
I övrigt följer vi svensk affärssed.
Byten
Vi erbjuder inte byten om inte omständigheterna är speciella.
Återköp
Återbetalning av mottagen och godkänd retur sker inom 14 dagar. Observera att vid återköp så tar vi ut en kostnad för returfrakt på 49 kr som kommer att dras från återbetalningen till dig.
Reklamation
Om du vill reklamera en vara så kontakta alltid coach@coltingcoaching.com. När du kontaktar oss vill vi att du uppger ditt ordernummer. Gäller det en beställning av våra “klubbkläder” kommer vi att hantera ärendet tillsammans med leverantör. Har du möjlighet att ta ett kort på produkten så kan detta skynda på hanteringen. Du har enligt svensk lag möjlighet att reklamera en vara i upp till 3 år efter köpet. Reklamationsrätten gäller fel som kan härledas till produktionen av varan och gäller alltså inte normalt slitage eller åldrande av produkt. En reklamation skall göras så snart som möjligt efter att felet upptäckts. Produkterna du vill reklamera ska vara rentvättade och fria från hundhår, lera och dylikt. Efter att vi mottagit den returnerade varan kommer vi att behandla ärendet inom 30 dagar.
Leveranser
Hos Colting Coaching kan du beställa både lagervaror som vi själva lagerhåller och så kallade beställningsvaror – exempelvis klubbkläder från extern leverantör som tillverkas på beställning.
Beställningsvaror har vi inte lagerförda i vårt eget lager, utan de måste först beställas från vår leverantör. Det framgår tydligt på respektive produkt om det är en beställningsvara eller lagervara.
Om din order endast innehåller lagervaror så skickas din order normalt inom 2-3 vardagar.
Leveranssätt
Vi använder bästa möjliga leveranssätt för din leverans.
Transportansvar
Vi tar ansvar för varor som skadas under leverans till dig. Det är viktigt att du direkt tar en bild på det skadade godset när du mottagit paketet och reklamerar det direkt till eventuella postombudet.
Du kan även kontakta oss så hjälper vi dig att få ersättning för den skadade varan. Vi tar även ansvar för varor som kommer bort när vi levererat dem från vårt lager till dig eller fram till ditt postombud. Har du inte mottagit ditt paket inom rimlig tid, kontakta oss så hjälper vi dig vidare.
När du returnerar en vara till oss så är det du som kund som ansvarar för godset. Det är mycket viktigt att du packar ner varan noga så att inte varan eller originalförpackningen skadas. Använd aldrig originalförpackningen som yttre emballage för då skadas den.
Vid skadad originalförpackning (som uppkommit av orimlig hantering, skada som uppkom vid öppning av förpackning är självklart godtagbart) kommer vi att begära en värdeminskningsersättning av dig som kund.
Force Majeure
Vi anser oss befriade från att fullgöra våra förpliktelser i detta avtal om detta beror på ändrad lagstiftning, myndighets åtgärd, konflikt på arbetsmarknaden, brand, översvämning, krig, terrorism, sabotage, olyckshändelser av större omfattning eller liknande händelser.